Πέμπτη 6 Δεκεμβρίου 2012

ΝΕΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΦΙΛΟΖΩΙΚΩΝ ΕΝΩΣΕΩΝ.


Με τη συνεργασία εκπροσώπων φιλοζωικών σωματείων, δήμων και κτηνιάτρων
Ξεκίνησε μια προσπάθεια να αντιμετωπιστεί μια χρονίζουσα πληγή στο πρόβλημα των αδέσποτων ζώων.
Είχαμε παρουσιάσει πριν λίγες μέρες το νέο νόμο που ψηφίστηκε φέτος (4039/2012) στην ελληνική Βουλή και προβλέπει συγκεκριμένες και αρκετά αυστηρές ρυθμίσεις για την καταγραφή και εν γένει αντιμετώπιση από ιδιώτες, σωματεία και φορείς των άτυχων ζώων που βλέπουμε στους δρόμους, τις πλατείες και τα πεζοδρόμια των πόλεων μας. Στο πλαίσιο λοιπόν εφαρμογής κάποιων από τις ρυθμίσεις αυτού του νόμου σε εξέλιξη βρίσκεται η υλοποίηση προγράμματος διαχείρισης αδέσποτων ζώων συντροφιάς  στους Δήμους Ηρακλείου και Νέας Ιωνίας με τη συνεργασία εκπροσώπων φιλοζωικών σωματείων, δήμων και κτηνιάτρων.
Μιλήσαμε με τους εκπροσώπους δύο φιλοζωϊκών συλλόγων της περιοχής, τον κ. Βαγγέλη Παλαιοδήμο από την ΕΠΑΦΗ  (Ενεργή Προστασία Αδέσποτων Ζώων Ηρακλείου Αττικής) που εδρεύει στο Ηράκλειο και την κα Κατερίνα Παναγιωτίδου από τη Φιλοζωική Ένωση Νέας Ιωνίας, οι οποίοι μας ενημέρωσαν για την πορεία υλοποίησης του προγράμματος. Ειδικότερα τα αδέσποτα ζώα αφού εντοπιστούν καταγράφονται και παραδίνονται στους συνεργαζόμενους κτηνιάτρους οι οποίοι τοποθετούν τα ειδικά τσιπ στο δέρμα τους και πραγματοποιούν όλους τους απαιτούμενους ιατρικούς ελέγχους-εμβολιασμούς καθώς και στείρωση των ζώων. Αν απαιτηθεί, τα ζώα παραμένουν για κάποιο διάστημα σε νοσηλεία σε ειδικά καταφύγια. Από κει και πέρα προωθείται και μια διαδικασία υιοθεσίας τους αν και τα περισσότερα εξ αυτών καταλήγουν στο φυσικό τους περιβάλλον, τους δρόμους, αλλά τουλάχιστον υγιή. Τα στοιχεία και οι ιατρικοί φάκελοι μαζί με φωτογραφίες των ζώων καταχωρούνται από τους κτηνιάτρους σε ειδικό ηλεκτρονικό αρχείο που διατηρούν και οι δήμοι, οι οποίοι θεωρούνται ως οι προσωρινοί ιδιοκτήτες των ζώων μέχρι να υιοθετηθούν βέβαια από κάποιον πολίτη.

Κάτι που πρέπει να γνωρίζουν όλοι οι ιδιοκτήτες σκυλιών και γατιών είναι πως καθίσταται υποχρεωτική η καταγραφή, το τσιπάρισμα και ο ιατρικός έλεγχος με την έκδοση βιβλιαρίων υγείας των ζώων τους. Σε διαφορετική περίπτωση είναι πιθανόν να τους επιβληθούν πρόστιμα που μπορεί να φτάσουν συνδυαστικά ακόμα και τα 1000 ευρώ. Μάλιστα, όπως μας ενημέρωσε ο κ. Παλαιοδήμος, προβλέπεται να γίνονται έλεγχοι από τη δημοτική αστυνομία με ειδικά scanners για να διαπιστώνεται αν τα ζώα είναι τσιπαρισμένα Όπως μας επισήμαναν και οι δύο φιλόζωοι, το τσιπάρισμα των ζώων θα συμβάλλει στο να ελαχιστοποιηθεί μελλοντικά ο αριθμός των αδέσποτων ζώων αφού οι ιδιοκτήτες τους θα το σκέπτονται πολύ πριν τα...ξεφορτωθούν (όπως γίνεται σήμερα), αφού θα μπορούν οι αρμόδιοι φορείς να τους βρουν μέσω του τσιπ και διασταύρωσης των στοιχείων τους.

Οι δύο σύλλογοι έχουν κινηθεί δραστήρια για να ξεκινήσει η εφαρμογή του νόμου στους δήμους τους. Ωστόσο δεν σταματάνε εκεί. Όπως μας ενημέρωσαν ο κ. Παλαιοδήμος και η κα  Παναγιωτίδου πρόθεση τους είναι να αναληφθεί πρωτοβουλία σε συνεργασία και με Δήμους Νέας Ιωνίας και Ηρακλείου  για να ξεκινήσει η υλοποίηση του προγράμματος και σε όμορους δήμους της περιοχής μας, όπου μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει κάτι.

http://syneidisi.com/site/index.php?option=com_content&view=article&id=5545:2012-12-04-13-45-55&catid=79:2011-02-22-11-11-12&Itemid=183

1 σχόλιο:

  1. Συγνωμη ειναι δυνατον να γινει υποχρεωτικο το τσιπ στα σκυλια μας?και μαλιστα αν δεν το κανουμε να κινδυνευουμε και με προστιμο?ειμαι 20 χρονων, σπουδαζω, δεν εχω δουλεια κ δε μενω με τους γονεις μου και ο μπαμπας μου ειναι ανεργος εδω κ καποια χρονια.Εχω σκυλο εδω και 4 χρονια,τον οποιο βρηκα πεταμενο σε μια κουτα μεσα σε θαμνους και το εχω σαν παιδι μου.Λογω της δυσκολης οικονομικης μου καταστασης (καθως τα μονα χρηματα που παιρνω για να φαω,να πληρωνω τις υποχρεωσεις μου αφου μενω μονη μου κ να παιρνω τα εντελως απαραιτητα,ειναι απο τη συνταξη της γιαγιας μου,25€ την εβδομαδα)κ επειδη το σκυλι μου ειναι η ζωη μου,τρωω οσπρια και δεν κανω εξοδα,προκειμενου στο τελος του μηνα να εχω λεφτα για να παρω στο σκυλο μου μια καλη τροφη να φαει,για να μην του βγουν προβληματα και τωρα διαβαζω οτι θα γινει υποχρεωτικο και το τσιπ.Τα λεφτα μου δε φτανουν ουτε για να του κανω εμβολια και εχω να του κανω απο το 2011.Πειτε μου εγω με τι χρηματα θα του βαλω το τσιπ??Οπως κ ολοι οσοι ειναι σαν εμενα στα οικονομικα τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή